torsdag 27 juni 2013

Reklam för en svartmarknad


Det finns fler svartmarknader än Silk Road. Ovan görs en reklamfilm för marknaden Atlantis och det finns även ett ställe som heter BMR.

Vänta...reklamfilm?! För en svartmarknad?!

Mm, visst är det awesome!

Jag märker nu att jag missade totalt att skriva om hur den tekniska utvecklingen är ett annat väldigt gott skäl till att vara optimistisk för frihetens frammarsch. När jag skrev om det för ett halvår sedan var jag helt fokuserad på den intellektuella frammarschen, som också sker, men det kan nog mycket väl vara så att den ekonomiska är viktigare.

Tänk såhär, om den här trenden håller i sig och i princip allt blir krypterat i framtiden, och även transporten av droger kan göras anonymt, då kommer narkotikamarknaden vara helt fri. Ingen polis kommer att kunna stoppa den, i princip - förutom genom att spionera på vad folk gör i sina egna hem. Visst, de skulle kunna försöka fånga producenterna och langarna, men det kräver också en massa övervakning och det har de misslyckats med redan idag.

Jag tror inte att polisen kommer att kunna knäcka dagens eller framtidens krypteringar, så jag tror att om två år kommer det vara allmänt accepterat att vem som helst som har egen lägenhet kommer att kunna köpa droger utan någon risk att bli tagen. Och idag går det redan att göra detta.

En annan sak som jag tror sker i framtiden är att skatteparadis för de med stora förmögenheter förflyttas till den digitala valutamarknaden. Nu är det kanske osäkert vilken valuta som kommer att dominera framtidens marknader, men när bitcoin eller någon annan kryptovaluta väl blir tillräckligt stabil och integrerad i marknaden kommer diverse krusösar att införskaffa dessa istället för att ha sin egendom i en form som går att kontrollera av stater.

Tipstack: en ovän till staten.

EDIT: Dåliga Youtube tog ned klippet så fick ladda upp det med Bloggers tjänst. Det finns lite mer info om sidan i det här nyhetsklippet:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar